۲۰ آذر ام ماه سال ۱۴۰۴ / ساعت ۰۸:۲۷

سندرم سکوت سازمانی

سندروم سکوت سازمانی

سندروم سكوت سازماني 🤫🤫🤫 بی توجهی به این موضوع می تواند سبب اتفاقات وخيم تر و حتی مرگ سازمان شود... سکوت سازمانی پدیده ای است که در آن کارکنان سازمان به علل مختلف از اظهار نظر در مورد مسایل سازمان خودداری کرده و سکوت اختيار می کنند. سکوت یک علامت بسيار مهم بيماری٬ استرس٬ پيری٬ افسردگی و یا ترس در سازمان به شمار می رود و مدیران باید در اولين فرصت عامل آن را ردیابی و برطرف نمایند. بی توجهی به این موضوع می تواند سبب اتفاقات وخيم تر و حتی مرگ سازمان شود. ... خواندن کامل مطلب
مقاله سندرم دگماتیسم اداری

خلاصه مقاله سندرم دگماتیسم اداری

مقاله سندرم دگماتیسم اداری زمان بی کرانه را تو با شمار عمر ما مسنج به پای او دمی است ، این درنگ درد و رنج به سان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند رونده باش دگم به معنی حکم جامد،عقاید خشک، افکاربسته است. دگماتیسم ، اصراربر عقیده درقالب تعصب و بدون تفکر سیستمی، انسان را محافظه کار می‌کند ومنجر به خودخواهی واحساس خودبرتری کاذب می‌شود و به افراط دراعتماد بنفس منجر می شود. ... خواندن کامل مطلب
مقاله سندرم بی تفاوتی سازمانی

خلاصه مقاله سندرم بی تفاوتی سازمانی

مقاله سندرم بی تفاوتی سازمانی ، بحران خاموش سازمانها باید دانست که هر سازمانی دربرخی مقاطع ممکن است همچون ارگانی زنده دچار مجموعه‌ای از معضلات سازمانی شود. آسیب‌شناسی مسائل و موضوعات مبتلابه یک سازمان یک ضرورت است. این ضرورت را کارشناسان و متخصصان سازمانی درک کرده و در قالب چارچوبی با نام سندرم یا اختلال سازمانی تدوین کرده‌اند. سندرم آمیزه‌ای از علائم و نشانه‌هاست که در کل اختلالی خاص را پدید می‌آورد. اگر سازمان به هریک از کارکنان خود به عنوان یک سرمایه و دارایی توجه کند، به پیشرفت سازمان و تحقق اهداف سازمانی منجر خواهد شد‌. ⭕علایم ، نشانه ها، دلایل و پیامدهای بی تفاوتی سازمانی چیست؟ 😊📖خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان می برد. ... خواندن کامل مطلب
مقاله سندرم فراموشی سازمانی

خلاصه مقاله سندرم فراموشی سازمانی

مقاله سندرم فراموشی سازمانی "شركت ها نه تنها ياد مي گيرند، بلكه فراموش نيز مي كنند". در حقيقت مديريت دانش به دنبال خلق فرآيندهايي است كه نه تنها به يادگيري و حفاظت از دانش مفيد، بلكه براي عدم يادگيري و پرهيز از آنچه كه مفيد نيست نيز به كار آيد. فراموشي مثل يادگيري ساده نيست و ممكن است زيان آور یا سودمند باشد. اما در هر حال به گونه چشمگيري هم در بعد مثبت و هدفمند و هم در بعد منفي در رقابت پذيري يك شركت موثر خواهد بود. ... خواندن کامل مطلب